Akhirnya berjaya gak siapkan bantal nikah aku nanti.. puas hati la walaupun ada la jahitan tu yg begitu ektrem ganasnya tp aku dpt sembunyikan kecacatan tu.. haha.. (yg penting bentuk bantal tu tetap jadi segiempat, bukan bentuk bulat yer..kuang kuang!)

Gambar tu pose sebelum abis kain tu dikerjakan.. sian ko kain, xpela..

Nak jahit renda, aku kena jelujur dgn jarum.. memula aku malas nak kuarkan bantal dr sarung dia.. ingat nak jahit terus.. (haha, sgt malas sgt tidak baik utk kesihatan yer..) tp sbb fikiran aku yg waras masa tu rasa nnti mesti aku terjahit renda tu dgn bantal dia sekali.. haha.. apa kes nanti bila nak buka sarung bantal xleh..

ayat sengal aku berbunyi..
"Mak, xyah jahit la mak, guna jarum peniti je mak.. tak jatuh pun renda tu.."
Mak aku pun berbunyi begini.. "Aaah, yelah, biar abg kau tu tercucuk jarum peniti masa tgh akad nikah.. xjadi nikah nnti.."

Opppsss.. ye diulangi sekali lagi.. malas tidak baik utk kesihatan.. yer mak.. yer yer.. ok ok!!

Pas amik gambar utk wat posting dlm blog, aku pun bungkus siap2 bantal tu dlm plastik.. nnti nak majlis baru keluarkan semula.. bilik pengantin aku ni dah jadi mcm bilik stor dah.. sume brg aku sumbat dlm ni.. katil pengantin pun abis aku letak kad2 jemputan n brg2 utk wat gubahan.. haha.. cukup2 nak parking badan aku jer kat tilam ni..

Tadi masak sayur goreng utk mkn malam.. terlebih letak garam.. saja la wat dialog sengal dgn mak aku lagi..
" Mak, betulla org dulu2 kata.. kalo nak kawin mesti masak masin kan.. sebab tu org masak sayur ni masin"

Ala... mak ni nak gurau pun xleh.. hahhaha..

Jom kita hayati bantal nikah aku yang ekstrem ni.. sampai lengan aku bercalar kena jarum jahit ni.. haha.. tula, terror sgt menjahit, tgn pun aku nak jahit sekali.. huhuhu..

Bantal nikah ni aku wat sepasang.. satu utk aku n satu utk en.kanda.. eh, tok kadi ada guna bantal ke? xpayah la tok yer.. saya xde budget la nak buatkn bantal tok sekali..

bantal aku tu, nipis sikit sbb baru buat, kekabu pun xde tinggal banyak, balance buat bantal hantaran hari tu.. ok la tu.. aku dah test duduk.. ada la wat soklan pintar kat mak aku..

"mak, bantal ni kecik la.. cmner nak duduk ganas2.. ala kaki terkeluar la.. " hahaha.. sila maklum, pengantin perlu duduk ayu yer sepanjang majlis nikah..

rasa happy sgt bila bantal nikah dah siap.. ermm, rasa sentimental jer bila jahit bantal ni.. rasa setiap jahitan adalah dgn penuh rasa cinta.. haha.. (eh tak termasuk jahitan yg begitu ganas lg ekstrem.. cintaku tidak seganas jahitanku yer en.kanda..)

syg syg abg la.. lallaalala.. ye ye lagi 23hari lagi.. lamanyaa... hikhik..




This entry was posted on Thursday, November 18, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

    CikSyafa said...

    wow DIY bantal nikah!! u terer jahit la..i loike ^__^

    jaga2 jari tu..be extra carefull ya

  1. ... on November 21, 2010 at 6:12 AM  
  2. cinta said...

    xla terror sgt pun.. jahit lurus pun kantoi.. haha.. tp yg penting outcome tu menjadi.. kalau tengok jahitan kat dalamnya tu.. hikhik.. sadis betul kain tu kena kerjakan..

  3. ... on November 21, 2010 at 10:12 AM