Ni WAJIB ada entry special utk review hasil tangan aku sendiri sepanjang beberapa bulan.. huhuhu.. sgt gigih utk merealisasikan bunga pahar idaman aku ni.. aku buat sendiri ni tau.. 100% buatan tangan aku sorg..

proses pembuatan mmg sgt2 cerewet.. aku ada review pasal bunga pahar dip aku sebelum ni.. kos sgt mahal n sangat leceh.. alhamdulillah sume dah settle.. harap2 sape2 yg dpt bunga dip aku tu taklah korang buang yer.. aku buat dgn penuh rasa kasih syg tu..

ni antara proses2 yg kena buat.. aku mmg buat satu2 dari pintal dawai, ikat riben, celup dawai kat cecair dip.. pintal dawai utk daun.. buat sarung letak telur.. ikat manik utk hiasan tgh bunga.. ermmm.. kalau dfikir2 aku rasa aku sgt rajin la.. haha.

ni hasil prototaip pertama yg dah siap.. gmbar ni aku amik masa memula dah siap dulu.. sbb gmbar masa hari majlis xde.. sgt ralat k.. sbb aku sibuk sgt smpai lupa nak snap.. gmbr dari jurukamera pun xde yg fokus betul2 kat bunga pahar aku ni.. paanggg skit utk jurukamera yg tak prihatin!! paaang gak utk diri sendiri yg terlupa nak amik gmbar hasil kerja paling penting ni.. (belum termasuk kes terlupa nak rebus telur.. huhu, tgh mlm rebus telur utk letak kat bunga pahar..)

ni aku crop dari gmbar jurukamera masa amik gmbar pelamin mini DIY aku.. eh eh.. apsal aku xde simpan bunga telur pahar aku ni.. waaaawaaa... apsal aku tak simpan utk diri sendiri?? aduhhhh.. terasa mcm nak hantuk kepala kat dinding la pula.. huhuhu..



This entry was posted on Sunday, December 26, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 comments:

    KizZ said...

    siyes ini memang amat cantik..


    Jom skodeng,
    SHE is older than HIM,anda rasa?

  1. ... on December 26, 2010 at 10:19 PM  
  2. rose said...

    cantik la..pandai tol wt..saya buat x menjadi..huhu

  3. ... on December 27, 2010 at 12:27 PM  
  4. NuryaMohd said...

    hai... sy suke kreativiti awak dalam mendekorasikan sendiri barg2 hantaran dan door gift, Siap saya link kan blog ni skali tau...hehe.. jemputlah melawat my blog ye..http://cintaterindahsangarjuna.blogspot.com/2010/12/about-wedding.html

  5. ... on December 31, 2010 at 2:24 PM  
  6. Ann Ishak said...

    sangat kreatif...kalau i memang dah jadi lain jer

  7. ... on January 12, 2011 at 1:55 AM  
  8. Deana Amane said...

    your blog inspire me a lot!

    i mmg tgh survey brg kahwin, hantaran, bunga telur, maklumlah..kononnya nk buat sendiri semua tu...

    thanks ya..

  9. ... on January 19, 2011 at 12:46 PM  
  10. cinta said...

    thanks sume sbb puji.. ala try je buat, mesti cantik nyer.. tp better go for bunga stokin kot.. bunga dip ni mahal la budget dia.. huhu, dan sgt leceh..

    not recommended utk sape yg bz dgn keje n ada migrain mcm saya.. pening hidu bau thinner time nk bancuh dip ni.. huhuhu

  11. ... on January 23, 2011 at 11:34 AM