Benda terbaru yang aku ‘terbeli’ secara membazir baru2 ni ialah botol susu brand Adiri Natural Nurser.. Mungkin ada yg penah dengar atau mungkin xpenah dengar brand Adiri ni.. nape aku beli?? Ntah yer.. aku suka design botol susu yg pelik2 ni.. rasanya kalo baby tak nak minum botol, aku terpaksa la jual sume botol2 susu yg mahal2 aku beli ni.. hahhaha.. (ibu sgt membazir yer)

ni la bentuk botol susu adiri tu.. ni 9oz rasanya.. ni botol adiri stage 1..

Adiri bottle ni sgt glamer bagi ibu2 yg mencari alternatif bagi baby yg cerewet dalam memilih botol susu.. harga mmg sgt mahal.. even lagi mahal dari mimijumi bottle yg aku blm beli lg tu.. heheh..since adiri ni tak dijual di malaysia, hanya certain reseller baby jer yg jual brand adiri ni kat web diaorg so adiri ni lebih ‘special’ la..

botol ni BPA free.. lembut gak tp lg lembut botol Nuby silicone tu..

Sila jgn tanya kenapa aku beli botol susu adiri ni sbb tagline shopping online ialah ‘pembaziran itu tidak perlukan alasan munasabah’… hohohoho.

Memulanya aku terpengaruh dgn artikel ni: http://junkmailgemsblog.blogspot.com/2008/09/product-review-adiri-natural-nurser.html .. pastu hasil dari kajian dan skodeng aku maka berjayala aku beli botol adiri ni.. terasa diri sgt best kan.. even byk review yg kata botol adiri ni mudah leaking.. tp aku suka design dia..

beza botol ni banding botol lain sbb penutup dia dari bhgn bawah.. n puting dia kira mcm build in la.. xde beli puting asing2.. means kalo nak beli puting saiz lain kena beli botol adiri stage lain yg color biru atau oren tu..


Botol susu adiri ni ada 3jenis.. stage 1, stage 2 n stage 3.. beza ikut color botol dia.. stage 1 color putih utk baby 0month till 6month.. stage 2 color biru utk 6m till 1year n stage 3 color oren utk baby 1year n above.. aku beli yg stage 1 jer.. saje suka nak testing utk newborn baby nanti.. tp aku target nak fully breastfeeding tp rajin benar aku shopping botol susu ni..

ni gmbaran dalam botol susu adiri ni.. bhgn puting susu n botol tu sekali.. jd mmg xleh beli puting jer.. kena beli whole botol susu.. byk review kata botol ni blh leaking.. tp aku blm try lg..


Nanti bila baby dah lahir, aku bg review lg samada baby aku suka ke tak minum guna botol adiri ni yer.. so skrg aku dah ada:
Nuby Silicone – 1btl
Nuby Anti Spill – 2btl
Tommee Tippie Special – 2btl
Adiri – 1btl
Ermmm.. haaa, beli nuby breastpump hari tu pun dapat 2btl nuby gak.. tp bukan jenis silicone tp putting dia silicone.. jd total ada 8 biji botol susu.. hehehe.. byknya botol susu utk baby ibu yer.. (lalallalallaa, sila tutup telinga utk elakkan dari mendengar soksek perkatan ‘MEMBAZIRNYA’…)

Target terbaru ialah carseat utk newborn baby.. dah usha2 certain brand ni.. harap2 still available.. rupa2nya mahal gak ek nk beli carseat ni.. ermmm, pe kata tunggu baby lahir dulu.. nanti mesti ada org dtg2 umah nk tengok baby pastu bg sumbangan… hahhahah (nada tamak haloba) nnti bleh la ibu beli carseat newborn utk baby kan kan.. idea sgt bernas ni..

Carseat newborn ni mmg sgt penting sbb aku kena ulang alik dr umah mak mertua n mak aku.. ialah kawin dekat kan, jd tetiap minggu sure la kena pegi umah sini, umah sana.. lagi la kalo dah ada baby nnti.. hubby aku lak, asik busy jer.. jd aku lebih suka bw kete sendiri.. lebih senang nk bgerak dari harapkn hubby yg drive.. even masa g checkup ngandung pun aku g sensorang jer.. memula tu manja2 gak harap hubby hantar n teman tp pastu jd tension lak sbb hubby tak reti duk diam.. abis checkup aku lak kena mencari hubby yg hilang.. huhuhu.. jd lg senang pegi n balik sendiri..

aku target nak beli Graco Carrier cum carseat atau Peg Parego Carrier n Carseat.. mcm cantik jer design dia..

ok jom kita start usha2 dr skrg.. hahhaa...


This entry was posted on Wednesday, March 21, 2012 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

    ReYNa said...

    unik btul botol susu tu..huhu.oh.sy pon nak beli carseat utk newborn.kena usha2 gak ni,hihi

  1. ... on March 21, 2012 at 9:48 PM