Lagi 5minggu genap 40minggu aku mengandungkn baby sulung aku ni.. jd maknanya dlm tempoh 5minggu ni mungkin aku akan terberanak lebih awal atau cukup2 5weeks lg la.. disebabkan aku de 'darah manis' jd aku kena bersalin ikut masa, xleh terlebih 5weeks dr tarikh yg doc dh jangka bersalin..

camner yer rasa bersalin tu?

iskkhh risau pula tiap kali fikirkan cmner la nk tempuh pengalaman bersalin tu.. camner la aku nak pasti rasa sakit tu sebab nk bersalin ker atau sbb nk buang air beso.. hehhehe..

pastu fikir psl tanggungjawab nk jd sorg ibu.. even umur dh 30thn, org len sebaya aku dh beranak 4,5org dah.. tp bg aku yg tak penah beranak ni, iskkkhh risau tu tetap ada tau..

harap2 sume dipermudahkan..

walaupun akak aku kata:
"ko kan pemalas jer since ngandung ni nanti susah beranak.."
"dulu, org beranak sulung duk wad bsalin lebih 12jam sbb 1st ngandung jalan susah buka lg.."
"ko duk keje hadap komputer jer, bawala jalan2, nnti susah bersalin.."

huuuuhhh...

sinis la sindiran2 itu.. ala.. tu kan rezeki masing2.. heheh.. doa2 la semoga sume dipermudahkan yer.. insyaallah..

walaupun dah berpuluh kali aku ingatkn diri sendiri, tapi aku masih belum prepare beg bersalin n beg baby lagi.. hahhaaa.. ye ye, sakit 'malas' sgt tidak bagus yer..

hjg mggu ni ibu akan prepare yer.. kena prepare beg utk ibu berpantang sekali.. disebabkan aku start pantang kat umah mertua jd kena la prepare brg lebih skit.. dh seminggu lebih, abis berurut baru balik umah mak aku utk smbung pantang.. time tu aku rasa nak start bg baby pakai cloth diaper..

oh ya.. en.suami pun sila jgn lupa buatkn adinda air selusuh yer..

pastu mak pun pesan minum susu kambing sblm bsalin ni utk elakkn baby kena sakit kuning..

pastu mak juga de pesan minum air kelapa muda utk kulit baby licin bila lahir nanti.. xde yg mcm kerak2 tu la.. (apa ek nama dia.. lupa la.. yg de baby kulit dia mcm de lapisan mcm kelemumur kering tu, kalo kopek nnti leh luka..)

eh.. aku blm abis shopping lagi daaa.. tp brg2 baby sume dh ckup.. insyaallah.. cuma brg2 tambahan mengikut nafsu jer blm abis beli lg.. hahahha..

daa.. nak taip entry shopping terkini pula..


This entry was posted on Friday, March 23, 2012 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: